Redan i januari stod det klart att det var Brämhults Passionad som skulle göra Hallonad och Lemonad sällskap i butikshyllan. Nu är väntan över för alla törstiga konsumenter. Mellan vecka 17–20 har 7-eleven ensamrätt i hela Sverige på den efterlängtade vinnaren.

När Brämhults lät folket rösta fram sommarens smak i ”Det goda valet” vann Passionaden överlägset. I kampen mot Grapeonad och Gurkonad tog den storslam med 57,9 % av rösterna.
– Vi har pressat Passionad tidigare, men i år skruvade vi till receptet ytterligare.
Att den vann tror vi beror på att det är den perfekta mixen av härliga sommar-smaker. Så det är en efterlängtad favorit som gör comeback i butik redan nästa vecka, säger Hanna Lundell, Product Manager, hos Brämhults.
På grund den höga efterfrågan väljer nu fruktpressarna att smygstarta årets lemonadsäsong genom ett exklusivt samarbete. Mellan vecka 17–19 finns Passionaden endast att köpa hos 7-eleven. Passionadsommar i resten av Sveriges butiker blir det först från och med mitten av maj. Folkets favorit blir ett exotiskt tillskott till en redan populär duo från Brämhults.
De syrliga dryckerna utgår alla tre från samma klassiska grundrecept på ny-pressade citroner, vatten och lite socker och får sedan sin unika smakpersonlighet med ingredienser som passionsfrukt och mango, eller som för Hallonad – hallon och ingefära. Även den senare har fått ett uppdaterat recept inför säsongen.
– Förra sommaren testade vi ett nytt recept med ingefära på Way Out West och det var en riktig succé! Så i sommar kan alla köpa den lite hetare Hallonaden i butik, säger Hanna Lundell.

Precis som förra året är Brämhults samarbetspartner till Way out West. Det innebär förstås spännande tävlingar  mm. Håll utkik på vår facebook!

Publicerat: